Druk katalogów – wszystko, co powinieneś o tym wiedzieć!

Dobrze zaprojektowane katalogi są łatwe w użyciu i zapewniają systematyczne i estetyczne rozmieszczenie produktów i usług. Dostarczają także cennych informacji o firmie, a także ważnych danych kontaktowych i zamówień. W jaki sposób można zamówić druk online wymarzonego katalogu?

Jak wygląda proces zamawiania druku katalogu?

 

Drukowanie katalogu niestandardowego to duże przedsięwzięcie, dlatego wskazane jest dobre zaangażowanie obsługi drukarni online na wczesnym etapie procesu. Oto kilka porad, które pomogą Ci dobrze zaplanować proces:

  1. Zaplanuj ilość stron i rozmiar  – znajomość pożądanej ilości stron pomoże drukarni w sformułowaniu zaleceń dotyczących tego, który typ prasy drukarskiej najlepiej pasuje do konkretnego projektu katalogu. Dotyczy się to również rozmiaru.
  2. Jaki papier? Wybranie określonego papieru na początku planowania łączy się w dużej mierze z późniejszymi możliwościami druku i zdobień. Na przykład katalog wykonany z grubszej, błyszczącej okładki zapewnia wyższą jakość obrazu niż jego cieńszy, bardziej matowy odpowiednik. Logicznie rzecz biorąc, jeśli promujesz produkty wysokiej jakości i drogie, konstrukcja Twojego katalogu powinna to odzwierciedlać.
  3. Określ styl szycia katalogu – do wyboru są katalogi szyte, klejone lub spiralowane. Każdy z osobna będzie prezentował się profesjonalnie. Jego trwałość docenią też klienci. Zszywki oczkowe lub płaskie nadają się do katalogów mających od 4 do 56 stron. Katalogi klejone mogą pomieścić od 4 do 256 stron, a spiralowane od 4 do 56 stron. Wybór należy do Ciebie!
  4. Wybierz odpowiednie kolory i zdobienia – kolory w katalogu mogą być takie jak cała identyfikacja wizualna firmy. Natomiast zdobienia są dodatkowym uatrakcyjnieniem wizualnym. Do wyboru jest standardowe wykończenie, wykończenie folia mat, folia soft touch i pokrycie lakierem UV w wybranych miejscach.

 

Dlaczego warto zamówić druk katalogów?

 

Żyjemy w szybko rozwijającym się społeczeństwie, w którym era cyfrowa wydaje się być normą. Oglądamy nasze programy, kiedy chcemy, kupujemy muzykę online, widzimy reklamy pop-up. Tymczasem, pomimo ciągłych zmian marketingowych, druk katalogów ma się bardzo dobrze, czego dowodem jest ta oferta. Można też z pewnością stwierdzić, że katalogi nadal będą ważnym narzędziem komunikacji biznesowo-reklamowej. Drukowany katalog doskonale nadaje się do prezentacji Twojego produktu lub usługi na targach biznesowych, spotkaniach z klientami, czy jako element paczek reklamowych.

 

Druk online jest obecnie najszybszą i najtańszą możliwą opcją przy chęci drukowania katalogów, wizytówek, plakatów, kalendarzy czy teczek ofertowych. Złożenie zamówienia może odbyć się o dowolnej porze w dowolnym miejscu na świecie. Niskie ceny, szybka realizacja i wysyłka wprost do biura sprawiają, że na druk katalogów przez internet decyduje się coraz więcej przedsiębiorców.