Każda firma, której zależy na rozpoznawalności musi zadbać o identyfikację wizualną marki. Na całość identyfikacji wizualnej składa się wiele elementów, które tworzą spójną całość. Do niedawna uważano, że tego typu działania są opłacalne tylko w dużych firmach. Nic bardziej mylnego. Od pewnego czasu małe firmy, działające tylko na rynku lokalnym, również zaczynają widzieć korzyści wynikające z zadbania o jednolity wizerunek firmy.
Identyfikacja wizualna firmy – od czego należy zacząć
- Przygotowanie etapów realizacji
- Przygotowanie analizy konkurencji
- Zebranie wszystkich propozycji oraz pomysłów
- Wybór wzorów oraz kolorystyki
- Ocena dopasowania wszystkich elementów składowych
Większości z nas tworzenie profesjonalnej identyfikacji wizualnej kojarzy się z dużymi wydatkami oraz potrzebą zlecenia tego zadania profesjonalnej firmie. Oczywiście duże korporacje mogą sobie na to pozwolić. Ale nie jest to niezbędne działanie. Wiele z elementów budowania identyfikacji wizualnej możemy wykonać sami.
Elementy identyfikacji wizualnej, które możemy zaprojektować sami
- Papier firmowy – jest wyjątkowo ważnym elementem. Papier firmy to niejako wizytówka firmy. Dzięki umieszczeniu na nim logo firmy oraz dopasowaniu jego wyglądu do reszty komponentów możemy mieć pewność, że nasze pismo nie zginie wśród innych, a dodatkowo zapewni nam profesjonalny wizerunek
- Teczki ofertowe (https://www.drukomat.pl/teczki-standard) – są wyjątkowo istotne podczas składania ofert oraz podczas spotkań biznesowych. Ciekawie zaprojektowane teczki ofertowe od pierwszej chwili wzbudzą zainteresowanie u odbiorcy
- Stroje pracownicze – doskonałym pomysłem jest zadbanie o stroje dla pracowników, które wpiszą się w identyfikację wizualną firmy. U pracowników wpłyną na poczucie przynależności do grupy, a u klientów zapewnią pozytywną opinię o firmie
- Wizytówki – idealnie dopełnią papier firmowy oraz teczki ofertowe tworząc doskonały zestaw promocyjny
Wykonanie projektu, dobór kolorów oraz wzorów na papier firmy możemy zdecydowanie przygotować sami. Warto jednak zadbać o profesjonalny druk oraz przygotowanie reszty materiałów. Teczki ofertowe, wizytówki czy stroje pracownicze możemy zaprojektować sami, ale ich wydruk oraz realizację należy zlecić firmie, która posiada doświadczenie w realizacji takich projektów.
Na wizerunek firmy wpływa wiele małych elementów. Tworząc identyfikację wizualną firmy musimy pamiętać, że sam pomysł nie wpłynie na pozytywne opinie klientów i nie da pewności, że nasza marka od razu stanie się rozpoznawalna. Ważnym elementem jest profesjonalne przygotowanie, wykonanie, a następnie wdrożenie wszystkich komponentów.