Szyldy reklamowe należą do najpopularniejszych, a przy tym najstarszych form promocji. Najprawdopodobniej zaczęły być wykorzystywane już niedługo po pojawieniu się w społeczeństwach ofert sprzedaży usługi i towarów. Obecnie ich popularność nie słabnie, a nowoczesne metody produkcji pozwalają na jeszcze efektywniejsze wykorzystywanie ich w celach reklamowych.
Czym są szyldy reklamowe?
Szyld reklamowy to tak naprawdę tablica promocyjna, będąca nieskomplikowanym i zwracającym uwagę sposobem na poinformowanie potencjalnych klientów o ofercie i profilu działalności. Zazwyczaj zawiera najbardziej podstawowe informacje, takie jak hasło reklamowe, dane kontaktowe, logotyp czy charakterystyczny znak graficzny. Możliwości wykorzystania tablicy są nieograniczone, ponieważ zależą wyłącznie od potrzeb i wymagań usługodawcy lub sprzedawcy reklamującego się w ten sposób. Szyld reklamowy nie powinien być przy tym zbyt kompleksowym źródłem informacji o konkretnym produkcie lub usłudze. Musi przede wszystkim wywoływać pozytywne emocje i zaciekawiać, a tym samym wzbudzać określone skojarzenia u potencjalnych klientów.
Jakie jest zastosowanie szyldów reklamowych?
Podstawowym celem stosowania szyldów reklamowych jest przedstawienie i zaprezentowanie konkretnego ogłoszenia. Jego treść powinna być przy tym uzależniona przede wszystkim od oczekiwań potencjalnych klientów. Z tego powodu zazwyczaj szyldy reklamowe są odpowiednio czytelne i posiadają solidną konstrukcję, jednak istotną funkcję odgrywają także inne szczegóły. Tablice promocyjne są wizytówką firmy, dlatego powinny wyróżniać się na tle konkurencji. Ich zadaniem jest przeniknięcie do bezpośredniej świadomości klientów, co osiągnąć można przede wszystkim za sprawą odpowiednio spójnego przekazu oraz oryginalnego designu całego szyldu. Mogą być wykorzystywane zarówno przy głównym wejściu do firmy, jak i na specjalnych obszarach przeznaczonych do reklamy zewnętrznej.
Jaki może być koszt produkcji szyldów reklamowych?
Ceny szyldów reklamowych zależą zwykle od rozmiarów, typu nadruku, technik wykonania oraz zastosowanych materiałów. Do najpopularniejszych należą m.in. PCV, blacha aluminiowa, plexi czy płyty kompozytowe. Zazwyczaj za tablicę o przykładowych rozmiarach 200 x 100 cm zapłacić trzeba od około 250 do 300 złotych. Na ostateczną cenę wpływ ma także sposób montażu. Nawet najprecyzyjniej zaprojektowany szyld nie będzie dobrze się prezentował, jeżeli zostanie krzywo zawieszony. Dlatego do kosztów należy doliczyć także odpowiednio eleganckie uchwyty, stylowe śruby czy wysokiej jakości klej.