Czy warto drukować teczki reklamowe?

Teczki z nadrukiem łączą praktyczność materiałów biurowych i potencjał najlepszych nośników reklamowych. Czym wyróżniają się teczki firmowe i jak w pełni wykorzystać ich możliwości?

Czy warto drukować teczki firmowe?

Nie każdy zdaje sobie sprawę, jak duże możliwości reklamowe mają właśnie teczki firmowe. To coś więcej niż nośnik reklamowy – to przede wszystkim praktyczny produkt,  który przyda się każdemu. Właśnie dzięki temu, teczki „same się rozchodzą”, przy okazji niosąc w świat wieść o naszej firmie. Kto z nas nie używał teczki do przenoszenia dokumentów, segregowania faktur lub oprawy istotnych materiałów edukacyjnych, notatek lub ofert handlowych? Teczki po prostu się przydają, a jeśli są nie tylko solidne, ale też ciekawie zadrukowane – to prawdopodobnie reklama sama się „rozniesie”. A kto nie wierzy w potencjał teczek firmowych, niech zamówi choćby niewielki nakład – a potem patrzy, jak błyskawicznie się on rozchodzi (teczki można drukować nawet od 10 szt. – np. tutaj: https://www.drukomat.pl/teczki-standard).

Zastosowanie teczek reklamowych

  • Teczki pozwolą zabezpieczyć dokumenty wręczane współpracownikom i kontrahentom.
  • Teczki firmowe ułatwiają przechowywanie, segregację i obieg materiałów firmowych.
  • Teczki mogą być elegancką oprawą oferty handlowej, wręczanej na spotkaniach biznesowych, targach lub konferencjach.
  • Posiadanie teczki firmowej (najlepiej zaprojektowanej zgodnie z firmową identyfikacją wizualną) wspiera budowanie wizerunku profesjonalnej i zaufanej firmy.
  • Teczki świetnie się też nadają do przechowywania i przekazywania materiałów szkoleniowych, gromadzenia notatek, a także jako podkładka do pisania (np. podczas podróży, konferencji lub szkoleń branżowych).
  • Teczki stanowią niebywale skuteczny nośnik reklamowy. Gdy trafiają do naszych (współ)pracowników i klientów często – nawet nieświadomie – są przekazywane dalej. Dzięki temu wieść o naszej firmie rozprzestrzenia się samoistnie.

firmowe teczki ofertowe

Co warto wiedzieć o druku teczek?

Jeśli planujemy druk teczek, pamiętajmy, aby wybrać dobre podłoże – najlepiej o minimalnej gramaturze 350 g. Praktyczne są także teczki zapinane na gumki. Wybierając drukarnię, zwróćmy uwagę na to, czy oferuje ona zadruk kolorowy i czy będzie on jedno- czy dwustronny.

  • Teczka z kolorowym nadrukiem czy monochromatyczna? Przypomnijmy, że kolorowy zadruk oznacza się cyfrą 4 (od 4 kolorów farby drukarskiej – czyli CMYK – Cyjanu. Magenty, Yellow i Key colour, czyli czerni). Tutaj kolorowy druk dwustronny będzie zapisany jako 4/4 (4 kolory na awersie i 4 na rewersie), kolorowy druk jednostronny okładki będzie zapisany jako 4/0. Jeśli zobaczymy oznaczenia 1/1 oznacza to obustronny druk jednym kolorem – a odpowiednio 1/0 to jednostronny monochromatyczny zadruk awersu. Jeśli zależy nam na teczkach z kolorowym dwustronnym zadrukiem – zamawiajmy te z oznaczeniem 4/4.
  • Grubość grzbietu i bigowanie. Istotnym parametrem przy wydruku teczek ofertowych jest też grubość grzbietu. To od tego zależy, czy nasza teczka będzie teczką na pojedyncze dokumenty, czy może pojemną teczką ofertową – która zmieści nie tylko dokumenty, ale także ofertę, ulotkę i np. katalog. Jeśli zależy nam na teczce ofertowo-reklamowej o dużej objętości, zamówmy teczkę dwubigową. Bigowanie oznacza specjalne introligatorskie wyżłobienie, które pozwala na wygodne zginanie produktu, bez ryzyka pękania farby czy zniszczenia powierzchni.
  • Uszlachetnienie teczek. Dobre drukarnie, poza samym drukiem i bigowaniem, oferują także możliwość uszlachetnienia wydruków. Najpowszechniejszym sposobem jest pokrywanie materiałów folią – ta nie tylko podnosi walory estetyczne, ale jest także dodatkowym zabezpieczeniem, podnoszącym trwałość kolorów. Bardzo ciekawy efekt daje pokrycie wydruku aksamitną folią soft touch, która delikatnie tonuje kolory i sprawia, że powierzchnia jest b. miła w dotyku (prawie jak skórka brzoskwini). Jeśli chcemy podkreślić kolory, pokryjmy teczkę błyszcząca folią, a aby wydobyć elegancję – zastosujmy matową.
  • Ale to nie wszystko. Efekt WOW zapewni nam dodatkowa warstwa wybiórczego lakieru UV, którą możemy pokryć nasze logo, claim lub dowolne detale, które chcemy wyróżnić. Lakier wybiórczy nada naszym teczkom intrygującej głębi.
  • Praktyczny elementem teczek ofertowych jest także specjalne wcięcie na wizytówkę lub ulotkę. Zwykle umieszcza się je na wewnętrznym skrzydełku – tak, aby postawić kropkę nad „i” naszej oferty i subtelnie przekazać nasze dane kontaktowe (a tym samym zachęcić do kontaktu). To drobiazg, jednak profesjonalnie wykonany i wkomponowany w projekt – daje bardzo profesjonalny i elegancki efekt.